čtvrtek 12. ledna 2012

Premiérové létání na pláži

Po vydatnem spanku jsem nedockavy vysel ven z chatky postavene ze drevenych klad, abych ukojil zvedavost z vyhledu na panoramata. Po kratke snidani, z ovoce a par toustu, balime a jdeme na plaz si zaletat. Fouka jizni vitr okolo 5 m/s, coz je tak akorat na klifove letani podel plaze dlouhe asi 2 kilometry. Na startovacce u hotelu pozorujeme pocasi a poslouchame dulezite rady od Hanky. Pomalu pripravujeme kridlo a vystroj, nase touha vzletnout do nebes sili a na nas je znat "mala" nervozita. To je u kazdeho pilota, hlavne zacatecnika, normalni, dulezite je byt v pohode. Prvni startuji nejdrive ty zkusenejsi, aby jsme my amateri videli nazivo, jak funguje svahove proudeni u plaze. Muj cas ke startu pomalu nadesel, jelikoz krizove starty nemam v krvi tak dobre natrenovane, moc se mi ze zacatku nedari, ale po par pokusech uz chytam dech a ve spravnou chvili se od zeme odlepuji. Prvni pocit byl uzasny, nadherny a nepopsatelny, let nad morskou plazi ma sve kouzlo adrenalinu. Jsme ve vzduchu skoro vsichni, pri letu musime dodrzet predpisy (osmicky) a davat pozor ze vsech stran, hlavne pred odbocenim. Po par minutach me letani zacina cim dale vice bavit. Najednou zjistuji, ze me starosti z prace a vsedniho zivota razem pominuly. Uzivam si jen pritomnosti a cas je pro me neznamy pojem. Muj prvni let trval zhruba 20 minut. Pristava se bud na startovacce hned vedle hotelu o rozmeru 15x15m nebo rovnou na plazi, kde je vice mista. Odpoledne si dopravam pauzu a pote hned zkousim druhy let, ktery trval jen kratce asi 8 minut neb foukal slaby vitr. Kdo pristava na plazi, musi s celou vybavou vyslapat vzhuru po schodech s prevysenim okolo 60 m, je to fuska, ale za letani jsme schopni udelat cokoliv :-) Okolo druhe hodiny vitr najednou zesilil az na 6 m/s, podminky se o hodne zlepsily a nekteri ve vzduchu vydrzeji dele. Hanka konecne po dlouhe dobe take startuje, nekteri vcetne mne se pripravujeme na dalsi let. Tentokrat jsem ani v nejmensim netusil, co se bude dit v nasledujicich minutach. Kdyz jsem odstartoval, hned jsem vystoupil o neco vyse nez doposud, nadhera! Takovym tempem jsem vydrzel ve vzduchu hodinu a 40 minut, muj nejdelsi let a muj rekord. Nebyt par kapek, mohl jsem letet dele, ale to pro zacatek stacilo. Hned jsme se sbalili a vyrazili na nakup jidla, masa na vecerni grilovani a trochu zeleniny. Po navratu do farmy s Lubosem na zahrade pomahame Hance natrhat par rajcat, okurek a cuket. Vecer jsme grilovali hovezi a veprove maso, kukurici a cuketu. Kazdy si mohl nacpat brisko podle libosti, protoze posledni dobou jsem o neco zhubl, klidne jsem si dal kus poradneho masa a par lahvi piva pro dobre straveni. Nalada vsech byla bezvadna, co jineho jsme si mohli prat? Okolo 23h se odebiram do sve postele, kde dopisuji svuj kazdodenni blog a uderem dvanacte se odebiram do rise snu.

Detail tracklogu: http://www.xcontest.org/world/cs/prelety/detail:Kajik/12.1.2012/12:49

Žádné komentáře:

Okomentovat