sobota 21. ledna 2012

Dobrodružný let za silných povětrnostních podmínek

Včera, než jsme šli spát, jsme se dohodli, že vstaneme brzy v 6h. Ráno, když jsme se probouzeli, uslyšeli jsme bubnování padajících kapek, které znělo jak rychle hrající pochodová kapela. Říkal jsem si, to bude dneska asi neletový den. Všichni trochu rozčarováni jsme proto spali až do 9h, kdy déšť trochu ustával. Po snídani se rozhodujeme vyrazit na výlet, k vodopádu poblíž Tsitsikamma Falls Adventures. Pěší procházka podél potoka s bujnou vegetací rostlin a výhledem na malé kaskády vodopádů byla osvěžující pro našeho ducha. Po krátké vycházce a nákupu domácích sýrů jsme vyrazili dále na západ, u dálničního mostu nad kaňonem hlubokým 200 metrů jsme se stavili a pokochali neskutečným výhledem na panoráma. U parkoviště Michal s Jirkou se rozhodují zkusit si zaletět z kopce kousek odtud. Připojuji se také k nim, ostatní pokračovali na výlet. Jelikož cestu autem na startoviště kopce s převýšením 250 metrů jsme na mapě nenašli, rozhodli jsme se auto nechat u silnice kousek od přistávačky a vyrazit pěšky po silnici. Cesta vzhůru s batohem v zádech byla pro nás dobrodruhy lákavá, dala nám svým velkým převýšením docela zabrat. Šli jsme lesem, který voněl borovicí a kouzlem našeho domova, málem jsme zapomněli, že jsme v Africe. Při výstupu nahoru přes různé kamení jsem si vzpomněl na můj nedávný výstup na Matterhorn. Po hodině výstupu na kopec s nadmořskou výškou 490m se nám naskytla krásná podívaná na celý národní park. Po vybalení a přípravě křídla se domlouváme na podrobnosti počasí, způsobu startu a přistání. První startuji já na křížák, hned po opuštění země vystartuji vzhůru jako raketa rychlostí 2.5m/s, takový rychlý nášup jsem nečekal. Za pár sekund jsem byl ve výšce 600m, hned jsem použil krajní šňůry k zaklopení uší, abych dále nestoupal. Ve vzduchu čekám na ostatní, až vystartují. Společně letíme proti větru rychlostí 5-10km/h! Pro neznalé, pokud kluzák letí proti větru, bude jeho pohyb vzhledem k zemi zpomalen přesně o hodnotu rychlosti větru. Ve vzduchu máme pocit takový jakoby jsme stáli na místě. Ke zvýšení rychlosti musíme stále šlapat na speed. Společně jsme letěli půl hodiny jihovýchodním směrem, ve vzduchu se domlouváme, že proti silnému větru zkusíme přistát kousek od farmy, kde jsme ubytováni. První přistává Jirka, rovnou na pastviny kousek od stáda krav, druhý já a poslední Michal. Pro rychlé vyklesání k přistání jsme museli použít uši. Má premiéra s letem za neobvyklých podmínek se zkušenými profíky byla záživná, napínavá a hlavně poučující, trochu jsem měl strach, ale to k takovému adrenalinu patří. Důležité je mít strach, aby jsme si uvědomili i možnost nebezpečí a být stále ve střehu. Díky mému rozhodnutí letět s kluky se mi zvýšila motivace a odhodlání se učit novým výzvám. Po vzpamatování se z rychlých událostí pomalu balíme a jedeme k pobřeží, k místu, kde včera jsme končili u závory. Chceme se zeptat místních, zdali se dá sehnat povolení k vjezdu na přistávačku u písečné pláže. Úspěch s místními lidmi, ale pocházejícími z jiné země, pravděpodobně z Anglie, byl pozitivní, získali jsme kontakt na člověka, který nám pomůže s vyřizováním formalit ohledně povolení a informací o létání. Při návratu k farmě pořizuji pár fotek a raduji se z úspěšného závěru dne. Večer ochutnáváme červené víno a sýr ochucený pepřem, s výbornou náladou a debatováním o létání se těšíme na další nový den. Miluji takové spontánní dobrodružství!

Detail tracklogu: http://www.xcontest.org/world/cs/prelety/detail:Kajik/21.1.2012/14:48