pátek 20. ledna 2012

Neletový den na pláži Beachview

Ráno moudřejší večera píši blog ze včerejšího dne, snažím se vybavit všechny zážitky, které samozřejmě po delší době rychle vyprchají. Po publikování článku a lehké snídani balíme na cestu zpět, asi 28km odtud, na pláž Beachview. Podle předpovědi na windguru má od poledne zesilovat jižní vítr na 6m/s. Když jsme dorazili na místo a vystoupili z auta, zaslechl jsem od Michala jeho slova „Vítr fouká jak velký kulový." Skutečně vál lehký vánek, pohled ze startoviště na pláž a širé moře nás donutil se zastavit a vnímat krásu země mnoha tváří. Najednou z hlubokého vnímání přítomnosti si všímám Hanky, která zahlédla v dálce na moři hejno skákajících delfínů. Jedinečnou podívanou a vzácnost, která se za život vyskytuje jen málokrát, se snažíme uchovat v hlavě a na kartu foťáku. Jirka rozbaluje své křídlo a čeká na příhodný vítr, po vzlétnutí nám bylo všem jasné, že za takového větru hned vyklesá k pláži. Rozhodujeme se vyčkat do poledne, zdali bude silnější vítr. Toto čekání využijeme na nabrání nových sil, procházení se po pláži, hledání mořských plodů, hraní frisby, koupání se a tak. V poledne sluníčko začíná čím dál více pálit, všichni doufáme v zlepšení povětrnostních podmínek. Po další hodině čekání se malinko rozfoukalo, ale po pár minutách se zase vrátilo do normálu. Okolo druhé hodiny to vzdáváme a balíme, jedeme se podívat kousek od Port Elizabeth, zdali tam nenajdeme něco zajímavého. Ani ne v polovině cesty zjišťujeme, že tu fouká více než na pláži. Denis s Petrou si teď vzpomněli, že zapomněli v apartmá bundu. Hanka ji s nimi jede zachránit. My s dvěma auty se přesouváme k restauraci na ice coffee a milk shake. Po osvěžení studeného nápoje se vracíme k pláži, aby jsme s podivem zjistili netypické chování počasí na neobvyklém místě. Počasí se zhoršilo, mraky pluly dost nízko jako kdyby jsme se ocitli v mlze. Byl nejvyšší čas přesunout se na západ hledat ubytování, odtud vzdálené asi 150km. V plánu jsme měli navštívit Dračí hory, které jsou vzdálené asi půl dne jízdy (přes 1200km), kvůli zhoršení počasí ve vnitrozemí a nedostatku času jsme neradi od toho upustili. Při cestě do Tsitsikamma obdivujeme hezké kopečky, které svým tvarem připomínají náš Říp. Na smluveném místě se setkáváme s Hankou a ostatními, po studování mapy jedna skupina jedou hledat ubytování a my se jedeme podívat odtud nedaleko na startoviště vzdálené asi 13km po prašné cestě. Opět nás čekal další lehký šok, asi kilometr od místa startu byla závora a cedule oznamující privátní pozemek. S chaotickou náladou se vracíme zpět se ubytovat v jedné ubytovně v zapadlé vesničce. V jednom pokoji, kde jsme s Lubošem, Věrou a Sabinou chtěli přespat, nesvítila lampa. Majitelka přinesla náhradní žárovku, při dohadovaní, kdo žárovku vymění, jsme ji nechtěně rozbili. Smůla, kdo ví, možná nám to přinese štěstí. Paní domácí nám s úsměvem donesla další novou. Luboš zkouší z lampy odšroubovat tu původní, jemu ani Jirkovi ani mě se to nedaří. Nakonec se přestěhujeme do jiného pokoje. Když jsem odnášel svoje věci, všiml jsem si jedné zvláštnosti s nefunkční zásuvkou, jal jsem podezření na vypnutou pojistku. Po sprše s chlorovanou vodou, lehké večeři a debatování o zítřejším plánu se jdeme na zítřek vyspat. Doufejme, že zítra vyjde počasí na létání!