pátek 6. ledna 2012

O čem bude tento blog?

Jak jistě mnozí z Vás víte, tento blog bude trochu o něčem jiném, vyjímečném a spontánním, o svobodě létání. Nemohu začít jinak než krátkým článkem o mém největším snu naučit se létat, pozorovat svět z ptačí perspektivy, stát se součástí říše nebes a zažít tento nevšední zážitek. Po absolvování výcviku na paraglidingu pod vedením trpělivých instruktorů Mirka Volného a Vladimíra Hoffmana jsem začátkem léta získal pilotní kvalifikaci. Můj dlouhodobý sen o svobodném létání byl splněn. Samozřejmě následovala koupě celé výbavy, křídla Advance Epsilon 6 ve zlatavé barvě s červenou náběžnou hranou, sedačky Swing a záložního padáku. Celé léto a podzim jsem se věnoval jen a jen létání, sbírání zkušeností, poznatků a informací od ostřílených pilotů, pozoroval počasí a četl knížky o meteorologii. Tato neodolatelná vášeň se stala nedílnou součástí mého života a asi dlouho zůstane. Jednoho podzimního rána jsem se rozhodl znalosti z létání rozšířit v nějaké jiné zemi, kde jsou povětrnostní podmínky příhodnější než u nás. Shodou okolností jsem si s Hankou, instruktorkou paraglidingu, domluvil, že se zúčastním zdokonalovacího kurzu v exotické zemi, Jihoafrické republice, ráji milovníků zvířat a pilotů hledajících stoupavé proudy s možnostmi dlouhých přeletů přes 100 km. Jako malý kluk jsem snil o fotografování zvířat v přírodě, pozorování západu slunce nad mořem a létání nad mořským útesem (klifové létání). Neváhal jsem ani vteřinku a hned jsem si zarezervoval letenky přes Air France za příznivou cenu. Kromě létání máme v plánu navštívit a poznat zajímavá místa, o kterých budu psát v dalším článku.

Žádné komentáře:

Okomentovat