úterý 17. ledna 2012

Čekání na vítr, polední létání a přesun do Addo

Začíná se mi tu líbit, je tu čisto, krásná příroda, od příletu jsem zatím ještě neviděl nějaký bordel nebo odpadky jako v Nepálu, kdy jsem byl před 3 lety. Afričané tu všude uklízejí i na kraji silnice. Ráno se budíme brzy neb po 6 strávených nocích na farmě odjíždíme na severovýchod. Po snídani míříme na průzkum pláže a povětrnostních podmínek pro létání. Jirka s Michalem zkoušejí startovat, po pár metrech to vzdávají. My si zatím hrajeme s frisby (létajícím talířem) přímo na pláži, fajn sranda. Po hodině se vítr ani nezlepšil, tak se rozhodujeme podívat na další startoviště kousek odtud, po cestě v dáli vidíme hejno barevných paraglidingstů. Všichni se usmíváme a jsme nedočkaví. Po příjezdu hned startujeme a stoupáme vzhůru do nebes. Stoupání je velmi slušné až 5 m/s, vystoupal jsem nejvýš do 401 m (maximum pro létání je 450 m kvůli letovému předpisu). Všichni jsme si pěkně polítali a byli jsme spokojení. Okolo 3 hodiny přistáváme, balíme a vyrážíme na dlouhou cestu do Addo vzdálené asi 295 km. Cestou se stavíme na dálničním mostu známý jako nejdelší bungee jumping na světě (261m), kde Luboš chce vyzkoušet nejdrsnější adrenalin. Skok trvající okolo 5 vteřin stojí jen 690R. Přemýšlel jsem to také zkusit, ale nakonec jsem se spokojil jen s létáním. Nemusím tak svůj život moc prožívat adrenalinově :-) Luboš to zvládl statečně a byl z toho nadšen, jeho úsměv zářil od ucha k uchu. Jelikož už bylo pozdě a ještě jsme nebyli v polovině cesty, hned jsme vyrazili, jeli jsme svižným tempem, částečně po dálnici a silnicí až stodvacítkou. Kolem osmé se ubytujeme v Orange Elephant Addo Backpackers. K večeři jsme si udělali míchaná vajíčka ze dvou pštrosích vajec, která chutnala stejně jako z našeho domova. Po večeři jsme vypili několik lahví piva Black Label a pak jsme se odebrali do snové říše.

Detail tracklogu: http://www.xcontest.org/world/cs/prelety/detail:Kajik/17.1.2012/11:03

4 komentáře:

  1. Zdravím,

    tak jsem se přes Hoffiho dopátral tvého kurzu a zjistit že jsi se přidal k nám ostatním "bez poruchy létání", to je naprosto úžasný !
    známe se přes Honzu Čadka ze Suchdola - určitě si vzpomeneš, setkali jsme se spolu několikrát na jeho narozeninové oslavě. Až budeš zpátky a motat se kolem Suchdola, ozvi se a zajdeme na Holý Vrch, kterej je super na Groundhandling téměř na všechny směry větru. Pozdravuj ode mne Hanku, Renču, Šnajbyho, Jiříka i všechny ostatní kdo jste v JAR. My se pomalu chystáme do Algodonáles do Španělska, už jen týden a taky frčíme zalítat.

    užívejte sluníčka i větru a brzy na viděnou někde na kopci.

    Michal Mašek

    OdpovědětVymazat
  2. ... sis mohl skočit z mostu jen tak se záložkou :-DDD

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Karle, sleduju to každý den, je to úžasné !! Zdraví bývalý kolega Bohouš. Škoda, že na tohle už nemám sílu.

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj všem.

    Michale, to je ale překvapení! Samozřejmě si Tě pamatuji, to je fajn, že mám dalšího parťáka. Pozdravy jsem vyřídil. Až se vrátím, ozvu se a domluvíme se. Tak ať ve Španělsku máš dobré počasí a správný vítr.

    Davide, možná někdy příště:-)

    Bohouši, posbírej všechny síly, třeba časem někam vyrazíš, do míst, které bys rád navštívil. Život si musíme užívat plnými doušky.

    OdpovědětVymazat