čtvrtek 26. ledna 2012

Odpočinkový den s ochutnávkou místního vína

Po dvou náročných dnech jsme se všichni shodli pro dnešní odpočinkový den, ale moc se mi to nezamlouvalo, neb jsem toužil stále lítat :-) Rozhodli jsme se vyrazit do vesnice Riebeek, vzdálené odtud asi 55 km, na ochutnávku místního vína. Po snídani jsme se všichni (15 lidí) vtěsnali do dodávky určené jen pro 7 osob. V Africe nejsou tak přísné podmínky jako u nás v Čechách, klidně si řidič může za jízdy dát jednu flašku piva (nějaká promile alkoholu je tolerována). Dnes máme krásný sluníčkový den okolo 36°C s příjemným chladivým vánkem. Cesta ve větší společnosti rychle a příjemně utekla, za necelou hodinu jsme dorazili k vinárně Riebeek Cellars. U vstupu do aklimatizované recepce nás vítá paní a hned nám naleje do 15 skleniček první ochutnávku bílého vína. Vesele jsme popíjeli a ochutnávali všechny značky vína, asi nám nejlépe chutnalo bílé víno Montino Light a červené Cape Ruby. Po ochutnávce nás zavedla do všech míst vinárny a dělala nám průvodce. Viděli jsme obrovské barely, kde se víno nechává delší dobu zrát a dřevěné soudky na přepravu vína do jiných destinací. Po prohlídce kupujeme víno a přesouváme se do olivové farmy (Olive Boutique), kde ochutnáváme všelijaké olivy v různém nálevu. Nám všem nejlíp chutnaly olivy v rozmarýnovém a česnečkovém nálevu. Po nákupu oliv jedeme do restaurace se naobědvat a chlazeným pivem se trochu osvěžit. Odpoledne jsme navštívili ještě další dvě vinárny Allesverloren a Pulpit Rock, ke konci ochutnávky jsme byli trošku přiopilí, někteří to už vzdali. Okolo páté hodiny se vracíme do města Porterville na nákup jídla a návštěvu vodopádu kousek od bungalovu. U závory jdeme vzhůru pěšky, v dálce slyšíme hukot vody, po přelezení pár kamenů a dřevěných schůdků jsme u krásného vodopádu s malým jezírkem. Po průzkumu okolí nás čekala vytoužená sprcha pod vodopádem, voda byla příjemná, lehce studená a krásně osvěžující. Při zpáteční cestě k ubytování Hanka zahlédla u cesty dvě pštrosí vejce, samozřejmě jsme hned zastavili a vzali je s sebou. Zítra buď k snídani nebo večeři si uděláme míchaná vajíčka. Večer jsme při západu slunce rozdělali oheň, grilovali maso a hleděli do noční tmy s milióny hvězd. Zítra ráno balíme a přesouváme se do jiného bungalovu. Nejvíce se ale těšíme na zítřejší termické létání, jak Zdeněk to nejlépe slovy vystihl: „Zítra to pořádně roztočíme.“